reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Vitalia Bella

Vitalia Bella

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Milujem neznesiteľnú ľahkosť bytia Zoznam autorových rubrík:  Dva domovyStalo sa mi...Z práceNa cesteLen môj názorBratislavaSúkromné

reklama

Dva domovy

Vojna bez jazykovej bariéry

Vitalia Bella

Vojna bez jazykovej bariéry

Keď vchádzame do obchodu so suvenírmi v jednej z istanbulských uličiek, o chvíľu už z reproduktorov znie ruský šláger z 80. rokov a predavačka ma s úsmevom víta po rusky. "Nie som Ruska, som z Ukrajiny," vysvetľujem. "A ja z Kazachstanu. Poď, slniečko, neber si tie šmejdy. Ukážem ti, čo máme naozaj dobré."

  • 3. mar 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 964x
  • 28
Moja nočná mora

Vitalia Bella

Moja nočná mora

Niektoré príbehy sa vo vás zahniezdia ako nočná mora, ktorej sa neviete zbaviť a neprestajne hľadáte odpovede, ktoré možno ani neexistujú. Keď som chytila do rúk poviedku Oksany Lycyšyn Milovaný tatinko, takmer bez dychu som hltala opisy rodného Užhorodu. Až kým neprišla záverečná scéna.

  • 22. jan 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 14 847x
  • 78
Sen o rieke

Vitalia Bella

Sen o rieke

Jedna žena mi nedávno povedala: „Z vlastnej skúsenosti viem, že všetko je možné." Neprotirečila som jej ani som sa nepýtala, ako to myslí - mala pravdu.

  • 18. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 177x
  • 30
Keď spievame nad hrobom

Vitalia Bella

Keď spievame nad hrobom

Život a smrť si nikdy nie sú tak blízko. Zima pomaly dodýchava, aby uvoľnila miesto novému životu. Neviem, kedy sa to vlastne stalo, že som prestala chodiť na Veľkú noc domov...

  • 21. mar 2010
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 2 937x
  • 32
Patriotmi na „raz-dva-tri“

Vitalia Bella

Patriotmi na „raz-dva-tri“

Keď som ešte za socializmu chodila na základnú školu na Ukrajine, každý deň sa začínal povinnou rozcvičkou a povinnou chvíľkou vlastenectva. Zoradili nás na školskom dvore - povinná vlajka, povinná hymna a povinné predpísané cviky s prvkami vojenského pochodovania. Ak náhodou pršalo, cvičilo sa v triedach za zvuku školského rozhlasu.

  • 7. mar 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 701x
  • 50
reklama
Keď dieťa spieva uspávanku

Vitalia Bella

Keď dieťa spieva uspávanku

Narodila som sa do prostredia multietnického gulášu, kde národnosť nikdy nebola témou rozhovorov. Jediným znakom, ktorý odlišoval povedzme Slováka od Rusína či Maďara, bol jazyk. Ani ten však nebol jednoznačným kritériom...

  • 18. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 712x
  • 41
Prečo sa bojím prasacej chrípky?

Vitalia Bella

Prečo sa bojím prasacej chrípky?

„Ty máš na Ukrajine rodinu, však? Neochorel vám niekto na prasaciu chrípku?" v poslednom čase to počúvam ako obohratú platňu. Pozerám správy, čítam noviny. A behá mi po chrbte mráz...

  • 6. nov 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 533x
  • 59
Veci, čo sa nemenia

Vitalia Bella

Veci, čo sa nemenia

Je šialene horúco. Idem po ulici, na ktorej už 13 rokov nežijem. „Dobrý deň! Odpoviete mi prosím na pár otázok? Robím výskum o normách správania..." pýtam sa po ukrajinsky.

  • 24. aug 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 180x
  • 54
Moja hranica

Vitalia Bella

Moja hranica

„Tak čo, moja, aká je vodička? Príjemná?" pýta sa starší muž, ktorý sa oblečený prebrodil až do stredu rieky, len si vyhrnul nohavice. Pozerám naňho prekvapene, mohla som mať vtedy tak 10-12 rokov.

  • 14. júl 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 022x
  • 36
reklama
SkryťZatvoriť reklamu